.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

22 Oca 2011

Adam

 
 
O şehre davrandığın gibi davran bana da...
O şehre gittiğin gibi bana da git uçarak!
Bana da in, bana da kon ve el salla geride bıraktığına:
Elveda benim küçük adamım!
Ufacıktan bir şehri nasıl adam ettinse!
Sevdinse adam gibi/ Beni de sev o şehir gibi!
Korkma sakın, adam etmez aşk beni/Geç benden, benim de köprülerim var.
Aşkı seyret oradan
Benim de gecelerim var; danset, fırdönsün eteklerin
Sen bana dön, bana eşlik et!
Benim de sabahlarım var.
Uyanmaya ne saat, ne telefon, ne kapı... Bisikletin zilini dizlerini kanatan bir deli kız çalsın yeter!
Benim de parklarım var, uzanıver salkımsaçak üstüme
Dalımdan tut, benim de yapraklarım var.
Güneşli gövdene müjde! Eli kulaginda bahar...
Benim de şiirlerim var; aşk konulu!
Senin o şehri sevmene benziyor.
Seni sevmeye benziyor, adamakıllı serserin olana kadar...
Bir şehri kıskanıyorum, benim böyle neyim var?