.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

21 Oca 2011

Tom Waits - Strange Weather



yeni bir yüzle dayanmışım zamansız yüzlü kadının kapısına.
"aç" diyorum, açmıyor kapılarını...
kahpe kapılarda yavan ekmek, bol keder,
bir de okumuş çobanlığım var.
yüreğim kan revan.
bembeyaz çarşaflarda düş lekesi...

londra köprüsü yıkılıyor.
ne garip, bir kadın kurtamaya çalışıyor
bir erkeğin mahvettiği her şeyi..

ve ben sarhoş...
halden bilmez,ısırgan otu kader...
basıyorum mürekkebi
virgülün gözüne...

bu olur olmaz gecelerde
yan yana o kadar uzak,
can cana o kadar soğuk...

ahhh.
bir halt olduğum da yok bu dünyada.
acı elden su çölden...

bir tek sen varsın...

ölüm uyku arası güzelliğin kanıtsız varoluşunla bir tek sen..

sen beynimin kıvrımlarındaki,düş lekesi.
yakalayacağım seni.
yorganıma süzülmeden.
bir şafak vakti.




strange weather /Tom Waits 'in Marianne Faithfull için yazdığı şarkı