.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

18 Nis 2011

Cehennem Bileti







I. 
izi kalirdi sagrilari islak taylarin boynunda muhtesem kementlerin 
ay isigina donerdim... muhurleri, muhtarlari, sizilari bilmezdim 
yazgim

ki hep yazgimdan demlenen katillerin guzergahidir 
cocuktum... bilemezdim... ahirlara saklanir olmeye gidemezdim 
izi kalirdi sagrilari islak taylarin boynunda muhtesem kementlerin 
geceleri, genclikleri, gecmisleri bilmezdim 
uzak eskiya atesleri isitirdi daglari 
ki allahlarin allahina bile isyandi durusalri 
durup bir basima isiklara donerdim 
dengbej soylencelerine gomulurdu gunlerim, gecelerim 
daglara gidemezdim... o yollari bilmezdim! 
izi kalirdi... 
anam baskinlarda tabancalar saklardi memelerinde, ama titrerdi 
kimseler duymazdi... eteginde tikirtilar dinlerdim 
takvimler saskindi; on dordumde evlendirildim 
ilk karim gece gelirdi yorgun, utangac opuslerle 
oysa ben cocuktum, sevismeyi bilmezdim... 

* 
dagdi, yaylaydi ya da bostan... belki hasatlarla ter icinde 
ayni goletlerden su ictigim eseklerle donerdim 
geceler tenhaydi kivrilirdim, usurdum 
hep usumenin dilinden ilk karimin dilini bilemedim 
(kuma gitti bir yasliya 77'de... on besimde bir kisti... kentler, size ciktim! 
asiretim, sana kustum! siyasi suc isledim, buyudum, ona 'nasilsin? ' 
diyemedim... daha mutlaka tezek kokar ve ucurum gibi bakar...hala 
ankara'da o beyaz sarap tadinda gunleri yasarim; yirmi yila ragmen 
onu bir unlem gibi hatirlarim...) 

II. 
izi kalirdi sagrilari islak taylarin boynunda muhtesem kementlerin 
bir gun donerdim, donerdim 
yuregimde gumbur gumbur tufeklerin sesiyle 
tas katiliginda ve huzzam makaminda 
sirtima kentlerde saplanmis hancerlerin iziyle 
donerdim... bir basima; sanki bir golette bir damla 
ama damla! 

/degil mi ki herkesin bir hasadi var gonlunun avlusunda/ 
donerdim.