.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

4 Nis 2011

Yine Dağdir Dağ




I

"bir ölüm uzaklardan vurur yollara bizi 
bilge bir yalnizliga serer hikayemizi kirik bir kirlangici daglara çeker beyaz 
kapanir bir ustura, dindirir öfkemizi..." 
                        -Sefa Kaplan- 
firlatmiştim kalbimi uzaga, en uzaga 
denk gelir de rastlar diye bir yildiza 
yanilip susturdum agrimin çagrisini 
çagrimin köhnemiş agrisini 
"aldirma!" dedim oglum: yine dagdir dag 
konup göçen kurdun kuşun ragmina 
ayazda da, güneşte de yine dag! yazilirken 
ayrilik 
kentin küskün agaçlarina 
tüllerine, pervazlarina ve varoşlarina 
yazilirken 
kederlerin pasina 
yapayalniz yasina 
yazilirken 
bazen şarap tadina 
aşklarin büyülü şarkisina 
ihanetin hiç dinmeyen yasina ve bir ömür bakilirken 
üç saniyede çekilen fotograplara 
"aldirma!" dedim yamrugum vurup omzuma 
yine dagdir dag! 
ezberinde kaç defnenin, kaç mavzerin masali 
kaç kurşunun, kaç çigligin hüsrani?
Şubat-Mart 1998
IV

yazilirken 
ayrilik 
kederlerin pasina 
yapayalniz yasina 
ölü daglar rüyalarla sevişir 
sökülmüş düşlerin de çadirlari 
neye yarar mezarliklarda çigan? sussam artik yillarca, bin yillarca 
bogup agrimin köhnemiş çagrisini konuşturmasam 
ben artik bu aşka koşturmasam! mezarliklarda çigan... mezarliklarda çigan...



V

yazilirken 
ayrilik 
aşklarin büyülü şarkisina 
alnim kar, başim duman, kirpiklerimde çig 
burada yatiyorum... burada! 
uzaklarda o kadin gülümsüyor 
kalbi buruk anilarda... "kal" diyorum: yamacinda; 
bir yüzü bana kararirken dünyanin 
şafak söküyor senin yaninda yenilme ve düşürme sen yüzünü kahrin inzivasina...