.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

18 Eki 2011

Geçilmez Deniz





ahreli bir kağıt üstüne simsiyah kapanmışım

kazırım kendimi bir secdeden, ellerimde gizli hattatlar

ve söze gelmez devrik duyarlıklarım

gözlerim -hüznün dilsiz masalcısı-

gözlerimde hiçbir dile çevrilmez intiharlar

oysa saklı hançerimi mağrur bildiniz

kendimin tenha bir yerinde vurulmuşum, yatarım

orası bir denizin gölgesidir, göremezsiniz

(bir peygamberin yanlış ayakları

intihar halinde sevişmektedir)

ölüm üzre bir akrepken menekşelenirsiniz

ve ahreli kağıtlar dürülür ferman diye

yufka ölümlerin hazin tarihleriyle

kar altında kalmış imzasız karanlıklarım

ve azgın sularda kendini arayan deniz

ben konuşmam, susarım

bu aklamaz ki sizi

katilimsiniz