.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

1 Ağu 2012

Belirsizlikler



1

 Bahçeme gelip bahçemi büyütüyor
 Uzanıyor gölgesine ağaçlarımın
 Görüyorum onu geceyle gündüzün ötesinde
 Kuşkum yok Pan değil bu.

 Bateri çalıyor havuzun dibindeki kadın
 Belirsiz bir güne yaslanmış
 Mağaralarından geçiyor balık sürüleri

 Yetmiyor mu ki
 Düşlerine ödünç veriyor kendini üstelik.

 Bir tabak buzlu çileği şiire yerleştiriyorum bense
 Gizli kalmasın diye belirsizlik.

2

 Gölge dolaşır geceyle esmerliğin arasında

 -Bir an- bakışların mavi denizle gök arasında
 Bir uyumsundur sen -yazlar gezinir kış günlerinin içinde-
 Sabahları bir şeyler noksandır, akşamları
 Noksanlardan oluşan bir üzünçlük sende.

 Ortalarda bir yerdesin -öylesin-
 Bir kavşaksın nedense - birşeyle her şey arasında-
 Günün her saatinde -duyuyor musun-
 İmgeler birbirinden korkuyor.

3

 Şöyle böyle bir günün kurcalanmasından
 Bir tırnak izidir nehir -yüzümde akan-
 Bulutlar bulutlar bulutlar -dudak izleri, beyaz-
 Ötede bir köprü (üstünden geçeceğim birazdan.

 Ocaktaki çaydanlıktan bakıyor bana
 Ekim ortalarında yağan karlardan

 Ben köprünün üstündeyim şimdi -iyi mi-
 Camların buğusundan yapılmış adam.

 Geri çeviriyor bakışlarını ansızın
 Ben köprüden geçtim gittim çoktan
 Peki
 Ne olup bittiydi var mı anlayan.

4

 O bir ilk yaz şikayetçisidir
 Kat kat altındadır bir leylak esintisinin
 Guneşsiz kuşsuz bir kayın ormanını buluncaya kadar.

 Yitirmiş görünüşünü bu yüzden
 Sevgi kadar bölünmüş
 Ve parçalanmış (evet?)
 Hiçbir duygu yoktur diyor.

5

 Atlar atlar atlar
 Geçtiler penceremin önünden
 Buğulu cam, buğulu cam, buğulu cam
 Geçtin penceremin önünden.

 Attan, buğulu camdan, düşten..