.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

27 Nis 2011

yanılsama

 

 

 

 

Hayatımdaki hiçbir harekete akıllıca bir anlam veremiyordum. Bunu daha baştan kavrayamadığıma şaşırıyordum yalnızca. Bütün bunlar, bizce artık çoktan malûm. Bugün yarın hastalık, ölüm sevdiğim insanları ve beni yakalayacak. Başarılarım nasıl olurlarsa olsunlar, er-geç unutulacak ve ben de hayatta olmayacağım. O halde bütün bu çaba niye? İnsanoğlu bunu nasıl göremez ve yaşamaya devam eder, bu şaşılacak bir şey doğrusu! Ancak hayatın sarhoşluğuna kapılmışsa, yaşayabilir insan. Ayılır ayılmaz, bunun yalnız bir yanılsama, hem de aptalca bir yanılma olduğu görülmelidir.