.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

6 May 2011

Dua




Biri yaprak, diğeri yılan olan
İki yüzüğümü
Işığın gölgesinde bıraktım
Beni uyutmaları için.

Bu gece ay doğarsa

İçi dolacak yüzüklerimin.

İçimin yatağına

Çekilirse gözlerim,
Toz meleğim gelir
Uyku meleğim.
Kanadını silkeler
Döner
ve dua eder
Uykuyla doluncaya kadar
Yüzüklerim.

Dokunup kendime

Tenim yumuşamış
Dedirten gece
Gövdemde yokluğun
Rengi beyaz
Bilmiyor kimse.

Bu gece uyursam

Uykum
Gecenin acı göğsünden süzülür
Gövdeme yerleşirse

Bir ses

Çiçeğine konarsa
Çocukluk defterimin
Toz meleğim gelir
Uyku meleğim
Kanadını silkeler
Döner
ve dua eder
Uykuyla doluncaya kadar
Yüzüklerim

Melek sorar

Anne tanrı nedir
Sonsuzluktur yavrum
Fakat sonu yok onun da.

Bu gece meleğimin

Kalbi daralmış
Bilmiyor tozundan uyku yapmayı
Unutmayı.
Kanadını kırmadan sevincimin
Bilmiyor uçmayı

Melek uyumaz

Aslında erkek de olmaz melek
İnatçı ve kuru bir evcilik ağacı
Ay çocuğu olsaydım keşke

Bu gece meleğimin

Kalbi daralmış
Bilmiyor tozundan uyku yapmayı
Unutmayı

Meleğim kanadını süzse

Dökse üstüne yüzüklerin
Geceye verse içini
Uyku getirse...

Rüzgar Dolu Konaklar-Metis Edebiyat