.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

21 May 2011

Seni ey

 

 

her şey senin yokluğundan söz açıyor suskunluğundan
sabahın kızıl otlarla kararmasından
kaçıp gidişin var
küskün omuzlarını duygu tülleriyle sarıp
ipek döşeli odalarda
dalıp gidiyorsun kendi zamanına kendi yelkenli

çağrımı suskunlukla yanıtlıyorsun
yıllardır duymak istediğim masala
dönüşüyor yüzün
bedenine takıldıkça gözlerim
efsaneleri
tüm efsaneleri doğruluyorsun
sen istedikçe de gün solmaya başlıyor ağırdan

 

tüm evren sularına yüzün yansıyor
ay serpilerek doğanın gövdesinden
yoksa şu uzaklarda ışığını çakan
sabah yıldızı mı çiziyor akşam yolunu
bulutları devşirirdim olsaydın benim
 

olsaydım seherde atlarını süren sihirli perin
güpegündüz saçlarıma dolanan
seni ey
ben de apansız bir rüzgâr gibi salınan "

(Toplu Şiirler I / sulara gömülü çağrı / sy:37)