.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

2 May 2011

şifrelenmiş düşler saati



   Evet göğsümün ucundan düştü o, ve ben farkına varmadım hiç.

Hani kayaların kavuğundan adamlarıyla birlikte bir gemi çıkıverir de,bundan deniz biraz olsun ürpermez.Yeryüzü bu yeni serüveni hiç duymaz.İşte tam onun gibi.

Kybele göğsümden bir yeni şiir düştü yere ve ben farkına varmadım..


                                                                                           M.Jacop



  -   yağmur yağarken bütün yüzümle sokaklara attım kendimi -

  - yeni bir ad aradım bu sıkıntıya -

  - sıkıldım - sanki böyle çaresiz - yorgun bir böcek gibi -

  - kımıldamaktan-

  - kendime yalvardım  - başka şeye değil - 

  - beklemedim - kalırsın sandım hep böyle uzak - 

  - Geldin şaşırttın - 

  - korktum hep değersiz bir eşya gibi - kırılmaktan -

  - git gide azaldı gökyüzü - 

  - gökte ne kadar yıldız varsa gömüldü karanlığa -

  - sis çanları - üç gün - üç gece çaldı

  - çınlamaktan çatladı gece -

  - karanlıkta kendiyle konuştum - 

  - bu adam - oysa ne denli yalnızmış - ve içkisiz - 

  - yaralamış ellerini duvarlara tutunmaktan - 

  - değil bu aşk değil - kopuk bir özgürlük - önemi yok - 

  - inançlarım yok düşlerin çarpıcı gerçekliği - 

  - gördüm - 

  - en iyi şey -

  - kimseye söz etme acılarından - 

  - şiir taşıyamıyor git - gide ağırlaşan ölüyü - 

  - kim taşıyacak - işte ben - asıl onu merak ediyorum - 

  - kimse anlamaz - 

  - beni ağlat - kır - küçümse - önemi yok -

  - kısa sürsün ölüm - 


   izdüşüm yayınları / 2004