.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

16 Oca 2011

Tutunamayanlar / Deneme


kaç kez baktım kütüphaneye, içindekileri
defalarca listeler hazırladım okumak için,
her kitabı büyük bir hırsla elime aldım
ortasından yarım kaldı
bende entelektüel gelşimimi tamamlayamadığım için entel
ah o pis enteller...
ah ben ah!

pazar ayinleri planlamıştım ben,
hem de büyük bir mutluluk ve doyumsuz bir kibirle ah ben ah aşağılık ben...
her pazar öğlen kalkılacak uzatılmış kahvaltı yapılacak
gazete, pazar ekleri okunacak, arka fonda müzik dinlenecek
ve akşamında güel bir yerde yemek yenecek!
tam da atayın tarifine uygun!

piyano
piyano piyano bacaksız!
çalmasam da çalamasam da sadık bir dinleyicisi olmasam da
salonumda olsun isterdim
beyaz steinway, ingiliz stil bacak, ucu tunç ve asilce parlak
ta ki bu dahi kitapta tariflenene kadar
bu dahi ince ayrıntılarla renklendirilene kadar
artık istemiyorum...
idil biret otur sıfır!

''hımm ne güzel bir söz''
''kim söylemiş kant mı''
''unutmadan ezberliyim o zaman''
''yeri geldiğinde söyler hiç tanımadığım kantı cahilliğimi örten bir perde yaparım''
''cümlem de hazır, bir de kant bu konuda şöyle demiştir; bla bla bla...''

ben ve siz diğerleriniz, değerleriniz
çoğumuz, her birimiz ayrı ayrı
sen ve inanmayanlar .hariç
yavaş ve yavaş hariçten
tutunamadan düşüyoruz
gerçekliğimiz
çarpıyor
yüzü
müz
e
.
.
.
.
.düşmüşüm....




.