.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

1 Nis 2011

Nabonoid Kroniği





I


gözyaşları ve süsen krallığı
ki
besler
...hep
yıldızlar gözyaşlarını
sonsuz
göz kırpar
kâh bir yıldız kılığına bürünür
deniz vurgun yer
kokulu lotüsle
kayıpların arkı açılır
ben yeşil karanlık bir bahçeye bakarım
orada oluşan
sonsuzu görürüm
yeniden
rüzgârlara karışıp gitmiş bedenleri
görürüm
yanlışlardan doğan ölü doğrular
başlar bu kez yaşanmaya
sessiz yeşil bahçede
gölge baykuşla
izdüşümü perdeler açılır
başlar yeniden yaşam..

II

esir alınıyorum
sarılmış yutakla her bir parçam
...göz bebeklerimi tarıyor
sarımsı yansıtıcılar
bir ses
"gözbebeklerindeki gizli yargı
nedir ey hibrit
bu altın rengi nedir"
diye soruyor
gözlerimdeki gizli yazıyı
çözmeye çalışıyor
tenim yeryüzüne demirlemiş
tarçın ağacında bir
yelkenli

akike kırlar tunç başaklar
hep yarım kalan
kuşlar platin nehirde
soyunduğum
ilk arzular hep yarım kalmıştı...