.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

3 Haz 2011

Dahiler ve Aşkları




"sevgili güzelim, kadınlar hakkındaki önyargılarım hiç de hoş değil. kısacası, inanmam onlara. güzel bir ruh taşıyorsunuz ama ne de olsa bir kadın ruhu bu. sen, birkaç gün öncesine kadar güzel, kirletilmez, esenlik veren bir tanrıçadın; ama şimdi artık yalnızca bir kadın oldun."

"ey yabancı kadın, sizi seviyorum; boş ve mutsuz olan bir yaşamın... doğal bir sonucu bu... bu macera birilerinin başına gelecekse, bu ancak ben olabilirim."

"kulaklarımdaki sakatlık insanlarla benim arama bir duvar çekti. bu duvar kalbimi bütün derinliğiyle açmama engel oluyor."

"kirpikleri süzgün o ihanet dolu gözler
rikkatle bakarken bile bir fırsatı gözler"

"brecht arabasına gösterdiği şefkati başka hiç kimseye göstermez"

"becker içeri girdi. amerika'nın yayımlanmamış en iyi yazarlarından biri, ölmek ve öldürmek üzerine kıyafet kuşanmış."

"ikisi de iyi tatlı çocuklar ve çok da güzeller. onlara sağlam ve sağlıklı bir gelişme sağlamak için büyük çaba harcıyorum... çocuklarımı olabildiğince iyi yetiştirmek istiyorum, ama onlar bile içimdeki hayatı uyandıramıyor."

"benden bu kadar çok şey beklemeleri beni şaşırtıyor. içimin rahat etmesi için çalacağım parçalar üzerinde biraz çalışmama gerek, çünkü şu sıralardaki kadar kötü çaldığımı hiç hatırlamıyorum."

"büyük sanat eserleri yaratmaya karar veren her iyi ressam, önce benim karımla evlenmelidir. her erkek bir kadınla evlenebilir, fakat sadece gala onun ruhunu iyileştirebilir, her zaman bir eş gibi yaşayan odur, resimlere ressamlardan daha fazla değer veren odur,senin açlığını doyuracak biri, hiçbir şey yapmadan yaratıcı güçlerinin vücut bulmasını sağlayacak biri, mekanı mimariye dönüştüren biri, tüm korkuları dağıtan biri (...) hiçbir şey yapmadığı zaman birşey yapan biri."

"ölümüm onun yüzünden, adı beatrice olanın."

"başınızı sallamayın, beni yargılamayın, onunla olan ilişkime ait birçok şeyde akıllıca hareket etmediğimi biliyorum, hemen hemen hiç midim yok -ama ümidim olsun ya da olmasın- benim için hepsi bir. artık hiçbir şey düşünmüyorum. yalnızca onu görmek, yalnızca onu duymak! mutsuz bir çılgınım. aşk bu şekliyle bir hastalıktır. bunu duyuyorum."

"benimle olmadığında kendimi eksik hissediyorum." "senin varlığını düşünmek olmasa, bu üzgün insanlar sürüsünün içinde yaşamak istemezdim."

"seni 20 gün sonra göreceğim düşüncesiyle teselli buluyorum. bir kez daha sana tapıyorum desem ne çıkar! ben sana gerçekten tapıyorum, sen bunu bilmiyor musun? bana söyle, yalnızlıkla ne yapıyorsun? ne yemek yiyorsun? hayatın nasıl geçiyor? perviz, ben artık senden ayrılmak istemiyorum. bu son olsun!"

"bizimki de ne ilerleme! ortaçağda olsa beni yakarllardı, bugünlerde kitaplarımı yakmakla tatmin oluyorlar."