.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

17 Tem 2011

Prendimi l'anima...(Ruh Koruyucusu)(Esir Ruhlar)



Koruyucu melek...
Ruh Bekçisi

...annemle babam, Rusya'ya dönüp
beni burada bıraktılar...
...korku içinde.
Yalnız kalmak istemiyorum.
Yemeyi kesmeliyim...
...böylece, geri döndüklerinde,
tek bulacakları şey, elbiselerim olur...
...bir de ayakkabılarım.
Yüzlerini görmek için burada
olamayacağım için üzgünüm!
Anneme, Tumbalalaika'nın notalarını
bırakıyorum, en sevdiğim şarkı.
Babama hiçbir şey bırakmıyorum.
Yağmur olmadan, ne oluşabilir ki?
Yıllarca hiç sönmeden ne yanabilir?
Taş, yağmur olmadan oluşabilir...
...ve yalnız aşk, yıllarca hiç sönmeden yanabilir.




Tavşanlar...Hayır, yabani tavşanlar var odamda.
Hepsi simsiyah ve koyunlar gibi
uzun kulakları var!
Yatağıma yatıyorum,
orada bile beni bekliyorlar.
Beni görür görmez, gülmeye
başlıyorlar. Bağırıyorum onlara:..
..."Yorgunum, rahat bırakın beni!
Artık oynamak istemiyorum!"




Bazen bana öyle geliyor ki, hastalarının seni etkilemesine gereğinden fazla izin veriyorsun.
Benim bildiğim tek tedavi yolu bu.







Belki büyümek istemiyordur. Yine çocuk olmak istiyordur.
Çözümlenmemiş bir Ödip kompleksi olmasından şüpheleniyorum.
Ona kendini öylesine suçlu hissettiriyor ki, gerçekten de cezalandırılmak istiyor.
Öyleyse, ikiniz iyi anlaşıyor olmalısınız. Seninle Freud'u kastetmiştim. Yani, seni neredeyse oğlu ve mirasçısı yerine koyuyor.Sen de onu bir baba gibi görüyorsun. Bakalım ne zaman birbirinizi öldürmeye kalkışacaksınız.

Aşkının, korkundan güçlü olması gerekiyor.





Her yerde aşkı görüyorsun, değil mi?
Dünyayı döndüren kuvvet o.
Kendiniz de söylemiştiniz,
Aşksız tedavi olmaz diye.







      Mantık ve aklın tutku üzerinde pek de fazla etkisi yoktur, değil mi?





"Aşk, insanın psikoza girmesiyle hemen hemen aynı şeydir."
Aşk, deliliktir!
Aşk, deliliktir!

Pasternak'ın şöyle bir şiiri vardır: "Birinin ruhunu göremiyorsan eğer,uzaklara gitmeyi dene,sonra da geri dön."








Vasiyetim.
Öldüğüm zaman, kafamı
Dr. Jung'un almasını istiyorum.
Onu sadece o açıp inceleyebilir.
Bedenimin yakılmasını istiyorum...
Küllerim de, üzerinde şu sözler yazan
bir meşe ağacının dibine serpilsin:..
"Ben de bir insandım."




Dr. Spielrein çocuk eğitimi konusundaki tüm teorilerini pratiğe döktü.
Ve o günlerde, bunlar çok ileri tekniklerdi!
Başlıca kuralı, çocuklara;
Mümkün olduğunca özgürlük vermek,
ve müzik öğretip, insan bedeninin
sırlarını keşfettirmek suretiyle...
...çoğunlukla yaratıcılıklarını teşvik eden
bir öğretim izlencesi uygulamaktı.










Sevgili dostum...

Rusya'dan ayrıldığımda, bir Çar vardı. Bir Devrim bulmak için geri döndüm. Lenin, bu kara cahil ülkeyi, çağdaş bir demokrasiye dönüştürmek için, işini yarıda kesmek zorunda kalacak! Ama herkes kollarını sıvamaya hazır görünüyor...Ben de üzerime düşeni yapmaya çalışacağım. Sanırım ilk kez bir psikanalist, bir anaokulunun başına getiriliyor.İspatlamaya çalıştığım şey şu ki, eğer bir çocuğa en başından özgürlüğü öğretirsen , gerçekten de özgür olmak için büyür. Fazlasını istemek bu, biliyorum, kolay da olmayacak.Ama tutkuyla istiyorum bunu.

Birkaç gece önce, rüyamda uçsuz bucaksız bir ovada dörtnala koşan bir at olduğumu gördüm. İşte benim hayatım da bu galiba. Uçsuz bucaksız bir ova. Geç oluyor, gözlerimi açık tutamıyorum. En iyi dileklerimle. Ruhunun bekçisi.









...Her geçen gün, karanlık biraz daha çöküyor.İnsanın en derinlerine işleyip, dehşet tohumları saçıyor...

..."Öldürseniz de, gömseniz de, ben yeniden doğarım."

...Yine de, benim geleceğe inancım tam. Hâlâ o her zamanki hayalperestim ben. Hayal etmekten vazgeçersem, hayatımın ne anlamı kalır ki?

...Dilencinin seçme hakkı yoktur.






Okuma : Sabina Spielrein Kimdir?