.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

16 Tem 2012

Yaban



Yaban I

aralarında gümüş bir zincirle uçan iki kuğu–
başka bir dünyadan gelen iki yabancı

kuzeyden gelip kuzeye dönen
yüksek prensibe dönen
yabancıların yüksek ve meleksi halleri

bir Fransisken manastırında bulunan yazı:
Kuğu "kutsalca kendisi ve dünya için şarkı söylüyor"

seni ne zaman düşünsem
aklıma kuğu kanı içen moğollar
ve yalnız bir siyah kuğu gelir, Svan

bilinçaltımda tek bir siyah hareket oluşur
o ilk arzuyla dönerek
şarkı söyleyerek ölür ve ölürken şarkı söyler

büyülenmiş bir kızın şarkısı bu, Svan
o ilk arzuyla dönen
siyah bir hareketle dönen
bir kızın şarkısı

gölün üzerinde mistik bir prensiple uçan yaban kuğusu:
dua ederken kollarımı yukarı kaldırırım.
     
Yaban II

seninle bildiğim herhangi bir lisanda
konuşmaya çabalıyorum, Svan
kuğu kanı içen bir Moğol olduğunu
unutmaya çalışıyorum
yeşil yaprakların üzerine
yeşil yapraklar
yeşil yaprakların üzerine
yeşil yapraklar
düşüyor
kalbimin üzerinden yeşil bir çizgi geçip
ağzının kıyısına ulaşıyor ve
senin bildiğin herhangi bir lisanla
benimle konuşmanı bekliyorum, Svan
yukarı bakarken sessizce kollarımı yukarı kaldırırım.