.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

24 Şub 2011

İnci



Bir inci saflığıyla 
Bekledim çukurumda 
Beyaz bir taş olmalıydı uykum. 
Beklesem olurdu zamanla. 
Göğsümde gezinen ağır el 
Kal dedi. 
Beklemek kaderidir incinin 
Olmak kaderi 
Kal çukurunda.

Karanlık içimi kemirmeden 
Çıkmalıydın 
Hoyrat olmayan bir tenin dokunuşuyla. 

Göğsümdeki ağır elin 
Gölgesiyle uyandım. 
Porselen ceylanın bakışı, 
Memelilerin o çok titrek yol boyunca 
Mavi ayakları. 
Değişti yok aslında bir şeyin. 
Kalbim, uzun siyah giysili adamların 
Bakışlarıyla dondu o taş köprünün ortasında. 
İnsan babasını hatırladığında ağlarsa 
Olur tarih. 
Kökleri kurur 
Belki ondan. 
Dağlara gidelim biz en iyisi 
Bağıralım. 
Belki eski bir sesle hatırlarız geçmişi 
O koca şehrin yerinde şimdi 
Sadece bir kar kuyusu var. 
Ve kurtlanır kar diyorlar 
Kurtlanır kar. 

Olmuyor böyle 
Daha doğurmadığım bir çocuk var 
Ve şunun şurasında kaç yılım yaşayacak 
Ölümler görecek 
Aşık olacak.