.

.
Üç çeşit meslek varmış : mühendislik,doktorluk,bir de hukukçuluk.Ben ressam olmak istiyordum.Babam böyle bir meslek olmadığını söyledi.Prens Paradoks'tan bahsetsem kim bilir ne der? Belki şimdi sizin yanınızda Dorian Gray'lik yaparım bir süre. Sonra beni Lord Henry'liğe terfi ettirirsiniz. Masrafı neyse veririm. Fakat bir sıfatla başlamak istiyorum. Bu çocuk ilerde büyük adam olacak gibi ne olduğu belirsiz bir tanımla değil..

Tutunamayanlar / Oğuz Atay

17 Oca 2012

Temiz Kalan Tek Yer





Narı düşün Güneş'im, çatlayan bereketi, kapanan çarşıların serinliğini…

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde… Develer tellâl iken, pireler berber iken, ben annemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken, Allah'ın kulu darıdan çokmuş, az söylemek günah, çok söylemek yokmuş.

Az gidilir, uza gidilir, dere tepe düz gidilirmiş. Peri padişahları, bir dudağı yerde bir dudağı gökte canavarlar; sen de üç yüz, ben diyeyim beş yüz yaş sakallı bilge dedeler çıkasıymış yollarda karşımıza. Küçücük bir çocuk yaşarmış memleketin tekinde.

Çocuğun yaş günüymüş.

Uyu benim güzel kızım, uyu üzüm kızım, nar kızım…
Onur Caymaz